V HTML5 je oproti předchozím verzím kladen mnohem větší důraz na jednoduchost a srozumitelnost kódu. v rámci zjednodušení se dočkala významné změny deklarace elementu <!DOCTYPE>, kterou nadále stačí zapisovat jen v podobě <!DOCTYPE html>. Stejně tak se zjednodušení promítlo i do metadata, uvádějícího kódování dokumentu, který se zapisuje jako <meta charset="UTF-8"> Přestože nic nebrání autorům stránek v tom i nadále tvořit web pomocí divů, ukazuje se jako výhodnější přehledně rozčlenit kostru dokumentu pomocí sémantických párových tagů. Ne každý totiž zvládne (zejména u složitějších konstrukcí) správně pojmenovat divy tak, aby se v nich ostatní, případně po čase autor sám, bezproblémově orientovali.
Jedná se o logický tag, který zpravidla vymezuje prostor pro logo a název stránky, může se objevovat v úvodních částech ostatních sekcí. Kromě nadpisu a loga může obsahovat i jiné prvky, zpravidla to bývají tlačítka pro výběr jazykové verze webu, případně pole pro vyhledávání.
!!! Nesplést s tagem <head> !!!
Představuje prostor primárně určený pro navigační prvky webu a bývá nejčastěji umisťováno pod hlačku s logem, případně (jako je to u těchto stránek) tvoří boční sloupec vedle bloku s hlavním obsahem stránky.
Vymezuje hlavní obsah stránky. Oproti ostatním elementům se obsah SECTION obvykle na každé stránce mění.
Tvoří tématické podsložky stránek, veškerý obsah bývá zpravidla (kvůli SEO optimalizaci) umisťován do tohoto prvku. Z tohoto důvodu může také obsahovat meta tagy.
Jde o postranní panel zpravidla umisťovaný doprava od hlavního obsahu a obsahuje doplňující informace, odkazy, bannery nebo reklamní sdělení, tedy obecně informace druhořadého významu.
Dalo by se říči, že je opakem hlavičky. Zpravidla uzavírá celou stránku (či určitý blok, je-li součástí některé z dalších sekcí) a obvykle obsahuje copyright, jméno autora, kontaktní e-mail, případně název editoru, ve kterém stránky vznikaly či informaci, pro které prohlížeče je web optimalizován.